دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

نگهداري از ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي | ماشين ظرف شويي | ظرفشويي

نگهداري از ماشين ظرفشويي

۶۴ بازديد

ماشين ظرفشويي همان قدر كه كار شستن ظرف‌ها را ساده تر مي‌كند، در صورت خراب شدن نيز زحمت زيادي به دارنده آن اضافه مي‌كند. اگر به درستي از ماشين ظرفشويي نگهداري شود، به راحتي مي‌توان ساليان سال از آن استفاده كرد. ماشين ظرفشويي داراي چهار بخش مختلف است كه نگهداري از آنها در ماشين ظرفشويي بخش اعظم پاكيزگي و سلامت ماشين ظرفشويي را تامين مي‌كند.

 

فيلتر ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي داراي سه فيلتر مختلف است كه جلوي ورود ذرات غذا به درون سيستم گردش اب را مي‌گيرد. ورود باقي مانده غذاي روي ظرف‌ها، باعث اختلال كاركرد ماشين ظرفشويي خواهد شد. بهتر است هر چند روز يك بار، فيلترها را تميز و خالي نماييد.

فيلترهاي ماشين ظرفشويي سه حالت مختلف بيشتر ندارند. فيلتر ليواني، فيلتر اصلي و فيلتر صفحه اي كه در بين شيار فيلتر اصلي قرار گرفته است. اين سه فيلتر وظيفه الك كردن آب پايين آمده از روي ظرف‌ها را به عهده دارند.

ابتدا فيلتر ليواني را از نود درجه بچرخانيد تا از جاي خود خارج شود و به سمت بالا بيايد. سپس با درآوردن اين فيلتر، آن را كاملاَ بشوييد.

فيلتر اصلي را نيز دربياوريد و با اسكاچ و ريكا، كاملاً تميز كنيد تا ذرات غذا ماشين ظرفشويي از بين آن بيرون بيايد.

فيلتر وسطي را نيز كه به راحتي از بين فيلتر اصلي بيرون مي‌آيد را باز كنيد و به روش بالا، تميز نماييد.

براي اين كه به مخرن پر شدن آب در ماشين ظرفشويي آسيب نرسد، حتما جاي فيلترها را حفظ كنيد تا هنگام بستن آنها، به مخزن و ديگر بخش‌هايماشين ظرفشويي آسيبي نرسد.

تميز شدن فيلترهاي ماشين ظرفشويي فقط به خاطر ذرات غذا نيست. چربي نيز بعد از مدتي در روي فيلترها جمع مي‌شود و باعث بسته شدن آنها مي‌شود. در صورتي كه آب كثيف نتواند به راحتي از بين شيارهاي فيلترهاي ماشين ظرفشويي خارج شود، ممكن است به سطح ظرف‌هاي زيرين برسد و مقدار زيادي از آلودگي خود را به اين ظرف‌ها منتقل كند.

ماشين ظرفشويي نيازي به سرويس ساليانه ندارد. به جاي اين كار بهتر است هر هفته يا هر دو هفته يك بار، فيلترهاي ماشين ظرفشويي و فضاي داخلي آن را تميز كنيد تا از چربي‌ها و ميكروب‌هايي كه احتمالاً در ان رشد خواهند كرد، پاك شوند.

 

تميز كردن آبپاش ماشين ظرفشويي

آبپاش ماشين ظرفشويي هم جزو آن قسمت‌هايي است كه تميز بودن آن اهميت زيادي دارد. خار نگهدارنده آب پاش را از جاي خود بيرون بياوريد تا آبپاش از محور خودش دربيايد. آب پاش‌ها خيلي راحت تميز مي‌شوند و نيازي نيست كه حتماً در وايتكس خوابانده شوند. ماشين ظرفشويي براي جا زدن آبپاش‌ها هم از روش معكوس استفاده نماييد. مطمئن شويد كه به راحتي در محور خود مي‌چرخند.

 

شيرهاي ورودي و خروجي اب ماشين ظرفشويي

از ان جا عمده فعاليت ماشين ظرفشويي با اب است، بهتر است هر چند وقت يك بار، لوله‌هاي ورودي و خروجي اب ماشين ظرفشويي را بازرسي كنيد. با وجود همه فيلترها، باز هم ممكن است ذرات غذا وارد لوله شوند و جايي گير كنند. ان جا است كه به مرور زمان، ديگر ذرات غذا به آن اضافه مي‌شوند و جايي براي توليد ميكروب و قارچ ايجاد مي‌كنند. ماشين ظرفشويي اين اتفاق باعث مي‌شود كه بوهاي نامطبوعي در خانه شما استشمام شود كه دليلي براي انها پيدا نكنيد. از انجا كه معمولاً ماشين ظرفشويي را در مهماني‌هاي بزرگ استفاده مي‌كنند و براي ظرف‌هاي كم روزانه، ماشين ظرفشويي روشن نمي شود، بهتر است هر چند وقت يك بار سري به فيلترهاي داخلي ماشين ظرفشويي و لوله‌هاي خارجي ان بزنيد.

 

تميز كردن مخزن پودر ماشين ظرفشويي

مانند ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي نيز داراي مخزن پودر شوينده است. اگر بعد از مدتي، مسير ورودي پودر ماشين ظرفشويي بسته شود، محل خوبي براي توليد قارچ و كپك است و چيزي كه روي ظرف‌ها ريخته مي‌شود، ماشين ظرفشويي فقط ماده شوينده نخواهد بود. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد