دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ضرورت استفاده از ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي | ماشين ظرف شويي | ظرفشويي

ضرورت استفاده از ماشين ظرفشويي

۶۵ بازديد

ماشين ظرفشويي نه تنها ظرف‌ها را بهتر مي‌شويد، بلكه زماني كه قرار است به شستن ظرف‌ها در مهماني سپري شود، به گپ و گفت ديدار خواهد گذشت. خيلي ناراحت كننده است كه در يك مهماني، همه در حال لذت بردن باشند و يك نفر در حال ظرف شستن. ماشين ظرفشويي براي پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، ماشين ظرفشويي كمكي است به كاهش درد مفاصل و آرتروز و تماس زياد با آب كه باعث خشكي بيشتر پوست آنها مي‌شود. اما هنوز خيلي از كساني كه از ماشين ظرفشويي استفاده مي‌كنند، اعتماد زيادي به آن ندارند. زيرا طرز استفاده درست از آن را نمي‌دانند.

 

جلوگيري از دردهاي هنگام ظرف شستن با ماشين ظرفشويي

اكثر مادربزرگ‌هاي ما به خاطر ظرف شستن زياد، شستن لباس‌ها با دست و... كه در گذشته مرسوم بوده است، بدن و مفاصل و پوست خود را از بين برده اند. به طوري كه الان سر پا ايستادن و ظرف شستن و تماس زياد با آب براي آنها مضر است. ماشين ظرفشويي اما چه كسي بايد ظرف‌ها را بشويد ؟

ماشين ظرفشويي براي مادربزرگ‌ها يك نعمت است. زيرا ظرف‌هاي كثيف را درون آن قرار مي‌دهند و فقط منتظر مي‌شوند كه برنامه شستن ان پايان يابد. اما رعايت چند نكته در هنگام استفاده از ماشين ظرفشويي لازم است تا اعتماد ما نسبت به ماشين ظرفشويي از بين نرود.

 

با ماشين ظرفشويي چه كار نبايد كرد؟

پودر ماشين ظرفشويي نه مايع ظرفشويي

همان طور كه پودر دستي براي ماشين لباسشويي مناسب نيست، مايع ظرفشويي نيز مناسب ماشين ظرفشويي نيست. اگر از مايع ظرفشويي در ماشين ظرفشويي استفاده شود، تمام محيط مخزن پر از كف مي‌شود و باعث مي‌شود كه به يك باره احساس كنيم كه همين الان است ماشين ظرفشويي خراب شود. براي جلوگيري از اين ترس، بهتر است حتماً قبل از روشن كردن ماشين ظرفشويي پودر ماشين ظرفشويي را تهيه كرده باشيم تا از آن براي شست و شوي ظرف‌ها استفاده شود.

 

پر كردن بيش از حد ماشين ظرفشويي

هر چه قدر هم كه ماشين ظرفشويي بزرگ باشد، ظرفيت آن براي تعدادي از ظرف تعريف شده است. گذاشتن بيش از حد ظرف در ماشين ظرفشويي باعث خواهد شد كه عملكرد ماشين ظرفشويي دچار اختلال شود و همه ظرف‌ها تميز نشوند.

ماشين ظرفشويي از طريق فواره‌هاي پرتاب آب كار مي‌كند و اگر ظرف‌هاي داخل مخزن ماشين ظرفشويي زياد باشد، به همه ظرف‌ها آب كافي نخواهد رسيد.


نوع ظرف‌هاي داخل ماشين ظرفشويي

در ماشين ظرفشويي نيز مانند ماشين لباسشويي بهتر است ظرف‌هاي يك شكل را كنار هم بگذاريد. به عنوان مثال بهتر است ظرف‌هاي چوبي را با ظرف‌هاي چيني قرار ندهيد. ظرف‌هاي گود و ظرف‌هاي تخت را با هم در ماشين ظرفشويي نشوييد و هرگز ظرف چوبي در ماشين ظرفشويي شسته نمي‌شود. بهتر است براي ظرف چوبي، خودتان آن را بشوييد. احتمال لب پر شدن ظرف‌هاي چيني نيز در ماشين ظرفشويي وجود دارد. بنابراين در مورد اين ظرف‌ها، آن‌ها را طوري قرار دهيد كه تكان خوردن‌هاي ماشين ظرفشويي ان‌ها را لب پر نكند.

ظرف‌هاي پلاستيكي را در انتهاي ماشين ظرفشويي قرار ندهيد. معمولاً المنت‌هاي گرم كننده آب در پايين ماشين ظرفشويي قرار دارند.

 

ساعت روشن كردن ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي را بايد در زماني روشن كرد كه نه تنها ساعت اوج مصرف برق نيست، بلكه كسي هم در خانه اب زيادي مصرف نمي‌كند. مثلاً اگر كسي در حمام است، ماشين ظرفشويي به خوبي كار نخواهد كرد و عمل شستشو در ماشين ظرفشويي بيشتر طول خواهد كشيد.

ماشين ظرفشويي نياز دارد كه مخزن ان به طور كامل پر شود و آب را از طريق افشانه‌هاي داخلي خود به ظرف‌ها پرتاب مي‌كند. اگر مخزن ماشين ظرفشويي در مدت زماني كه برايش تعريف شده است پر نشود، ظرف‌ها خوب شسته نخواهند شد و لازم است كه يك بار ديگر نيز ظرف‌ها ماشين ظرفشويي شسته شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد