دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۰۳

ماشين ظرفشويي چگونه كار مي‌كند ؟

ماشين ظرفشويي | ماشين ظرف شويي | ظرفشويي

ماشين ظرفشويي چگونه كار مي‌كند ؟

۶۳ بازديد

ماشين ظرفشويي‌ يك روبات شوينده ظرف‌ها است كه براي اطمينان از فرايند شست و شوي خود، معمولاً درب شيشه اي دارند. براي اين كه از  ماشين ظرفشويي‌ استفاده كنيد، فقط كافي است كه ظرف‌ها را داخل ماشين ظرفشويي‌ بگذاريد، ماده شوينده ماشين ظرفشويي‌ را داخل مخزن آن بريزيد و بعد دكمه روشن آن را فشار دهيد.  اما اين همه كاري كه يك ماشين ظرفشويي‌ انجام مي‌دهد نيست. تلاش زيادي انجام مي‌شود تا يك ماشين ظرفشويي‌ بتواند ظرف‌هاي كثيف شما را بشويد.

 

قبل از روشن كردن ماشين ظرفشويي‌

با اين كه ماشين ظرفشويي‌ يك روبات است و همه ظرف‌ها را با به طور خودكار مي‌شويد، اما به همان اندازه تفاوتي بين يك ظرف و يك غذاي باقي مانده در ظرف را درك نمي كند. ماشين ظرفشويي‌ تلاش مي‌كند تا با فشار آب و گرما، چربي‌ها و كثيفي‌هاي باقيمانده روي ظرف را بشويد و بعد با ريختن ماده شوينده روي ان و سپس شستن آنها، ظرف‌هاي تميز را تحويل دهد.

بهترين كار قبل از روشن كردن ماشين ظرفشويي‌ اين است كه ظرف‌ها را خالي كنيم. ظرف‌هاي خالي كه با اسكاچ، محتويات داخل آن خالي شده است، بهترين روند را در شستشو دارند. در غير اين صورت، ممكن است غذاهاي باقيمانده در ظرف‌ها، در مجراي خروجي ماشين ظرفشويي‌ گير كنند و عمل تخليه آب را دچار اختلال كنند.

 

ريختن نمك به همراه پودر ماشين ظرفشويي‌

يكي از بهترين كارهايي كه مي‌توانيد قبل از روشن كردن ماشين ظرفشويي‌ انجام دهيد، استفاده از پودر ماشين ظرفشويي‌ درست و اضافه كردن ميزان كمي نمك به آن است. نمك باعث بهتر شسته شدن و ضدعفوني كردن ظرف‌ها در ماشين ظرفشويي‌ خواهد شد. بعضي از ماشين ظرفشويي‌ ها حتي بخشي را براي اضافه كردن نمك در نظر گرفته اند.

البته همه ماشين ظرفشويي‌ ها به نمك نياز ندارند. براي بعضي از انها، اضافه كردن نمك مضر هم هست. بعضي از انواع ماشين ظرفشويي‌ از سيستم سختي گير آب استفاده مي‌كنند كه اصلاً نبايد به آن نمك اضافه شود.

 

طرز كار ماشين ظرفشويي‌

ماشين ظرفشويي‌ در هفت مرحله متفاوت، عمليات شست ظرف‌ها را انجام مي‌دهد. در هر كدام از اين مراحل، لازم است كه مشكلي براي ماشين ظرفشويي‌ ايجاد نشود تا فرآيند شست و شو به طور كامل انجام شود. ماشين ظرفشويي‌ با پر كردن اب در مخزن خود، فعاليت شست و شو را آغاز مي‌كند. در مرحله پر كردن مخزن، بهتر است هيچ شير آب ديگري در خانه باز نباشد و اب نيز فشار خوبي داشته باشد.

در مرحله دوم، آب پر شده در مخزن ماشين ظرفشويي‌ حرارت داده مي‌شود. آب بايد به ميزاني گرم بشود كه ماده شوينده ماشين ظرفشويي‌ به راحتي در آن حل شود و روي ظرف‌ها پرتاب شود.

مرحله سوم، ماشين ظرفشويي‌ شليك فواره‌هاي آب به ظرف‌ها است. آب به همراه مواد شوينده، به ظرف‌ها پرتاب مي‌شود. اين پرتاب آب باعث مي‌شود چربي‌هاي موجود روي ظرف‌ها، و قطعات ريز باقي مانده غذا از روي ظرف‌ها كنده شود و آماده شست و شو شوند. در صورتي كه ظرف‌ها خيلي كثيف باشند، ماشين ظرفشويي‌ اين عمليات قابليت پاك كردن تمام آن‌ها را نخواهد داشت. 

مرحله چهارم، خالي كردن آب كثيف است. در اين مرحله، ماشين ظرفشويي‌ آبي كه از پرتاب به ظرف‌ها ريخته شده است، جمع مي‌شود و از لوله تخليه آب بيرون مي‌روند.

مرحله پنجم، پاشيدن اب اضافي به ظرف‌ها براي ابكشي است. در اين مرحله، آب كاملاً تميز روي ظرف‌ها ريخته مي‌شود تا ماشين ظرفشويي‌ ظرف‌ها كاملاً از مواد شوينده پاك شوند. 

مرحله ششم، ماشين ظرفشويي‌ خالي كردن دوباره آب‌هاي كثيف است. ابي كه از روي ظرف‌ها ريخته مي‌شود، از طريق لوله‌هاي تخليه، بيرون مي‌رود تا مرحله آبكشي ظرف‌ها پايان يابد. 

مرحله هفتم، خشك كردن ظرف‌ها است. ماشين ظرفشويي‌ به ظرف‌ها حرارت داده مي‌شود تا ظرف‌ها كاملاً خشك و تميز بيرون داده شوند. 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد