جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

استفاده درست از ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي | ماشين ظرف شويي | ظرفشويي

استفاده درست از ماشين ظرفشويي

۷۲ بازديد

ماشين ظرفشويي يكي از وسايلي است كه به تازگي در اشپزخانه‌ها جا خوش كرده است. خيلي از خانم‌ها در مورد خريد ماشين ظرفشويي اطلاعات كافي ندارند اما به آن احتياج مبرم دارند. كمبود وقتي كه در خانه مي‌گذارند، خستگي روزانه، ظرف‌هاي تلمبار شده و كارهاي زياد بيرون از خانه، دلايلي محكمي هستند كه نياز به ماشين ظرفشويي را توجيه مي‌كنند. اما خريد يك ماشين ظرفشويي مناسب كه تمام نيازهاي ما را برآورده كند نيز دغدغه بزرگي مي‌شود. براي خريد يك ماشين ظرفشويي بهتر است ابتدا در مورد كاركرد و نحوه استفاده از مماشين ظرفشويي بيشتر آشنا شويم.

 

تصور اوليه از ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي يك دستگاه كاملاً خودكار است كه ظرف‌هاي كثيف در آن شسته مي‌شوند. تنها كاري كه معمولاً با داشتن ماشين ظرفشويي انجام مي‌شود اين است كه ظرف‌ها را داخل ماشين ظرفشويي قرار داده شوند، پودر شوينده ماشين ظرفشويي اضافه شود و دكمه روشن فشار داده شود. اين‌ها مسيري است كه قبل از شستن ظرف‌ها در ماشين ظرفشويي انجام مي‌شود. اما از كجا مطمئن باشيم كه ظرف‌هاي كثيف و خيلي كثيف در ماشين ظرفشويي كاملاً شسته خواهند شد؟

 

نحوه گذاشتن ظرف‌ها در ماشين ظرفشويي

ماشين ظرفشويي انسان نيست كه فرق بين ظرف و غذاي مانده را تشخيص دهد. پس بهتر است كه قبل از اين كه ظرف‌ها را داخل ماشين ظرفشويي قرار دهيد، حداقل غذاهاي مانده درون آن را خالي كنيد. براي اين كار، ابتدا اسكاچ را برداريد و غذاهاي مانده را داخل سطل اشغال يا قابلمه‌ها بريزيد. بعد از اين كه اين كار را انجام داديد، ظرف‌ها را در قفسه‌هاي مناسب بگذاريد.

ماشين ظرفشويي داراي قفسه‌هاي مختلفي است. جايي كه قاشق و چنگال قرار مي‌گيرند، معمولاً در بالاي مخزن ماشين ظرفشويي است و جايي كه ظرف‌ها قرار مي‌گيرند، مانند آب چكان آشپزخانه است. ماشين ظرفشويي قابلمه‌ها و ماهيتابه‌هاي بسيار كثيف را روي ديگر ظرف‌ها قرار ندهيد. اگر ظرف‌هايتان زيادي است، بهتر است قابلمه‌ها و ماهيتابه‌ها را جدا از ديگر ظرف‌ها بشوييد.

 

نمك در ماشين ظرفشويي ؟

شنيده ايد كه مي‌گويند در ماشين ظرفشويي نمك بريزيد؟ بهتر است اين كار را انجام دهيد. نمك در ضدعفوني كردن ظرف‌ها موثر است. همراه با مايع يا پودر ماشين ظرفشويي مقداري هم نمك داخل مخزن بريزيد. به تازگي، بعضي از مدل‌هاي ماشين ظرفشويي جايي را براي ريختن نمك نيز در نظر گرفته اند تا هم ظرف‌ها تميزتر شوند و هم كار مصرف كننده راحت تر شود.

دقت كنيد در كاتالوگ بعضي از ماشين ظرفشويي ها نيز نوشته شده است كه نيازي به استفاده از نمك يا ماده ديگري براي بهتر شسته شدن و عملكرد بهتر ماشين ظرفشويي نيست. در اين ماشين ظرفشويي ‌ها از سيستم سختي گير اب استفاده مي‌شود و اضافه كردن نمك، عملكرد ماشين ظرفشويي را سخت تر مي‌كند.

 

شستن ميوه‌ها در ماشين ظرفشويي

اگر از فروشنده بپرسيد كه آيا ماشين ظرفشويي شما، ميوه و سبزي را هم خواهد شست، جواب مثبت خواهد بود. انواع مختلف ماشين ظرفشويي ، گزينه اي را بين منوهاي خود دارند كه براي شستن ميوه مناسب است. براي اين كار حتي سبد شستن ميوه نيز در ماشين ظرفشويي قرار گرفته است. همان قفسه اي كه به صورت سبد است و انگار هيچ ظرفي غير از قابلمه در آن قرار نمي گيرد! اين قفسه، سبد شستن ميوه است.گاهي هم ممكن است طبقه اول ماشين ظرفشويي مخصوص شستن ميوه‌ها باشد.

ماشين ظرفشويي براي شستن ميوه‌ها از اب سرد استفاده مي‌كند و براي شستن ظرف‌ها از آب گرم. بنابراين براي اين كه ماشين ظرفشويي شما ميوه‌ها را درست بشويد، بهتر است حتماً اين گزينه را داشته باشد. در اين صورت ممكن است ميوه اي كه مدت‌ها در يخچال خنك شده است، در ماشين ظرفشويي پخته شود يا حتي پلاسيده شود. شستن ميوه ها با آب سرد و با تميزي بالا، يكي از ويژگي‌هاي ماشين ظرفشويي است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد